Hvis du har fået et stenslag i din bilrude, traktor,
eller trænger din båd til nye ruder så ring
til os på
Dåstrup Glas tlf. 46 19 43 10 eller kom forbi,
så vi kan se om du skal have en ny bilrude i din bil
eller vi kan reparerer stenslaget med det samme, skal du have
en ny bilrude kan vi lave det fra dag til dag!
Autoglas – for miljø med sikkerhed!
Dåstrup Glas A/S autoglarmester, er KS 2000 certificeret
og dermed underlagt KFA kontrolordningen KS2000 certificeringen
omfatter:
- Værkstedet, hvor arbejdet udføres
- Personer, der udfører arbejdet
- Produkterne, der anvendes til arbejdet
- Udannelse og efteruddannelse
KFA er kontrolordningen for autoruder, som gennemfører
kvalitetscertificering efter KS2000 systemet. KS2000 systemet
er et kvalitetssystem specielt til autobranchen.
Certificeringsnævnet består af repræsentanter
fra FDM, Statens Bilinspektion, Forsikring og Pension, Dansk
Autoglas, BST, FSO, Glarmesterskolen ved Holbæk og Silkeborg
Teknisk Skole. Automobil Teknisk Institut står for selve
certificeringen.
Rust:
Når man udtager en bilrude, er der risiko for at lave
små ridser i karrosseriet under ruden.
Det er vigtigt, at disse skader bliver behandlet korrekt for
at hindre, at de udvikler sig til rustskader.
Hvis der konstateres rust bag ruden, så er det uhyre
vigtigt, at rustangrebet behandles korrekt, så det ikke
breder sig.
Sikkerhed:
Forruden er en del af bilens sikkerhed.
Hvis
du kommer ud for et uheld, er det uhyre vigtigt at forruden
ikke slipper eller falder ud.
Hvis den gør det, kan bilens tag risikere at blive
trykket ned.
Dette kan gøre forskellen mellem liv og død.
Hvis autorudearbejdet ikke er udført korrekt, sættes
din sikkerhed over styr!
Dåstrup Glas A/S autoglarmester, udfører
autorudearbejdet efter retningslinier udstukket af KFA kontrolordningen
– din garanti for din sikkerhed.
Reperationszoner:

Områder hvor stenslag kan repareres!
Zone |
Område |
Tilladt
reparation |
A |
Synsfelt foran fører |
Skader med max diameter 10 mm* |
B |
Viskerområdet i førersiden |
Skader med max diameter 15 mm |
C |
Viskerområdet i passagersiden |
Skader med max diameter 25 mm |
D |
Øvrige rude areal |
Skader med max diameter 40 mm |
* Reparationer i synsfelt A frarådes,
fordi reparationer her kan forringe den optiske kvalitet i
forruden og dermed repræsentere en fare for trafiksikkerheden.
To reparationer, der sidder tættere på hinanden
end 100 mm, tillades ikke.
|